Óbuda-Békásmegyer hivatalos turisztikai oldala

Rövid erdei séta a Mátyás-hegyről a Kőtarajra

Hármashatár-hegy csoportjának peremén vezető séta kilátást kínál egy kőfejtő pereméről, erdei környezetben található barlangnyílást keres föl, majd egy panorámás sziklabérc érintésével vezet vissza a kertvárosi utcákra.

A Hármashatár-hegy csoportjának több változó méretű sasbérce fokozatosan alacsonyodik a Duna felé, miközben a város is egyre jobban rákúszik lejtőire. Azonban e hegyeket – főként az eltört kőzettömegek elmozdulásait kijelölő vetők mentén – sok helyen meredek lejtők jellemzik. Szerencsére ezért a városból fölnézve nagyrészt erdős magaslatokat láthatunk.

Túránk során csak a hegycsoport szélét keressük föl, amikor a szerény magasságot elérő Mátyás-hegyre kaptatunk, érintve annak kőfejtőjét. Átgyalogolunk a Remete-hegyre, amely éppen csak magasabb délkeleti szomszédjánál, és egy panorámás kertvárosi rész után zárt erdőben folytatjuk emelkedő utunkat. A Hármashatár-hegyre kanyargó aszfaltutat csak rövid szakaszon kísérjük, mert a Tábor-hegy lejtőjén lefelé indulunk, hogy visszatérjünk a házak közé. Mielőtt azonban ismét az utcákra érnénk, még átkelünk a Kőtaraj dolomitszikláin, ahonnan Buda és Pest jelentős részei tárulnak föl előttünk.

Bár rövid útvonalon járunk, az elején meredek ösvénnyel kell megbirkóznunk.

Nehézség:

Szint-:

141 m

További információ:

A túraajánlókat a Magyar Természetjáró Szövetség készítette, a túra részletes leírása és további információk itt olvashatók.

Gyűjtsd össze kedvenc óbudai helyeidet és küldd el saját e-mail címedre!