Óbuda-Békásmegyer hivatalos turisztikai oldala

Csúcsduplázás a Hármashatár-hegy körül

Hármashatár-hegy csoportjának két jellegzetes és maradandó látványt nyújtó csúcsát keressük fel: az Újlaki-hegy sziklagyepes tetejéről pazar kilátásunk nyílik Pesthidegkútra és a Dunazug hegyvidékére, míg a Hármashatár-hegyről a teljes Budai-hegység és Budapest nagy része tárul föl előttünk.

A Hármashatár-hegy Budapest apró természetjáró paradicsoma. A név ugyan csak a fő csúcsot (495 méter) és tömbjét illeti, de az egész sasbérc-csoportra szokás használni. A terület egy nagy összefüggő erdőtömb, melyben jóval magasabb hegységeinkhez hasonló zugokat, hangulatokat lelhetünk. Számos sziklakibúvás, kisebb sziklagyepek és sűrű turistaút-hálózat található az adótornyairól könnyen azonosítható hegycsoportban. Bár autóval könnyen megközelíthető, a tömegközlekedési lehetőségek korlátozottak, ezért a Normafára jellemző tömegjelenetekkel itt ritkábban találkozhatunk, hiába népszerű a kirándulók, túrázók körében. A csúcson turistaház is üzemel.

Rövid körtúránk az Újlaki-hegy gyönyörű sziklagyepét veszi célba először, hogy annak tetejéről fantasztikus, több szeletre vágott körpanorámában csodálhassuk a Dunazug hegyeit és a távoli Börzsöny éppen csak felbukkanó csúcsait. Kellemes hangulatú turistaúton vágunk át a Virágos-nyeregbe, ahonnan sziklás ösvényen kapaszkodunk fel a Hármashatár-hegy csúcsára. Az apró tetőn meg is szállhatunk, illetve étkezhetünk is, de mindenekelőtt ellátogatunk a Guckler-kilátó gömbemelvényébe, melyről teljes Pestet fölülről szemlélhetjük, sőt a szomszédos hegyvidékekre is rálátunk. Végül sziklás ösvényen ereszkedünk vissza kiindulópontunkhoz.

Nehézség:

205 m

Szint-:

További információ:

A túraajánlókat a Magyar Természetjáró Szövetség készítette, a túra részletes leírása és további információk itt olvashatók.

Gyűjtsd össze kedvenc óbudai helyeidet és küldd el saját e-mail címedre!